tisdag 27 oktober 2009

Hur svårt kan det va'?

En av mina största inspirationskällor någonsin (bra marscherat för övrigt till den posten på så kort tid, Jenny) brukar alltid säga "Hur svårt kan det va'?". Jag tycker verkligen om det sättet att tänka. När jag för snart två år sedan började skissa på min första dansfestival med internationella gästlärare så var det ungefär så jag tänkte. Jag hade aldrig arrangerat något i hela mitt liv, men bestämde mig för att ta hit två av mina favoritlärare från USA. Sagt och gjort. I oktober förra året slog jag upp portarna till Sveriges första Gothic & Tribal Bellydance-festival, GothlaSE. Eventet sålde ut och gick runt med lite marginal dessutom. Jag slet förstås som ett litet djur med att arrangera det hela, men det GICK! Poängen är att jag fick en idé, och genomförde den, med finfina resultat. Sådär av bara farten körde jag en lite mindre festival i våras som också blev större och mer välbesökt än jag räknat med, och nu i oktober ännu en stor internationell historia med sexsiffrig omsättning. Återigen slutsålt, och otroligt fin respons från lärarna som deltog, eleverna och publiken vi hade på showen. Så, hur svårt kan det va'?

Så tänker jag också nu när det är dags att stå på egna ben. Uppenbarligen finns det resurser i mig, eftersom det ploppar upp lite saker i mina spår, som festivaler till höger och vänster, lite implementering av nya dansstilar i Sverige, lite internationell danskarriär, och så vidare. Det sägs att jag har ett svårparerat driv som smittar. Det där drivet måste jag kunna använda till att driva mina idéer och få dem att gå runt, har jag räknat ut. Det kan liksom inte bli fel.

Hur svårt kan det va', är den stora frågan. Verkar inte alltför svårt. I alla fall är konceptet enkelt. "Ta din idé och kör på den!" är en bra sammanfattning av det hela. Idag hade jag hjälp av coachen Sebbe med att strukturera upp det sista av tidsschemat för det hela också. Nu har jag storyboards, en tidslinje, en vilja av stål, tonvis med finsk Sisu och snart all tid i världen att fokusera på exakt det jag vill och ska göra tills vidare med mitt liv. YAY!!!

Inga kommentarer: