fredag 6 november 2009

Kul frukost med MiG

Fredag morgnar spenderar jag numera oftast på frukostmöten med MiG. God frukost, inspirerande möten, och spännande berättelser om olika företag eller olika teman. Förra veckan skrattade vi så vi grät när Donnie Lygonis på ett mycket illustrativt sätt inspirerade oss till ökad kreativitet på Ullevi Lounge.

Imorse skrattade vi igen. Frukost med gudomliga frallor, goda fruktiga juice och fruktfat toppades med stand-up-komedi i Niklas Anderssons skepnad. Var? På Parken på Vasagatan 43. Mycket trevlig miljö för frukost!

Alltså... Jag har någon gång i mitt liv vaggats in i att "business is boring". Att affärskopplade saker innebär gubbar i kostym och torrsnack om börskurser och nationalekonomi. På frukostmötena börjar den bilden luckras upp rejält. Det är blandade åldrar, blandat med kvinnor och män, och idag pratade vi bland annat om resor och olika standarder på boende och fortskaffningsmedel utanför Sverige vid mitt bord. Alltså, business är i högsta grad socialt. I andra hand torra fakta.

Ny världsbild: business är KUL! På riktigt. Det är ROLIGT att nätverka, att träffa nya människor, höra vad de sysslar med och se vilka som känns spännande att komma ihåg lite extra för framtiden. Och det är jätteroligt att gång på gång få nämna vad man själv är bra på. Som en självhypnosskiva för positiva affirmationer, fast IRL. Och med chans till lönsamma spin-off-effekter förutom ego-boosten.

Nästa fredag är det dags igen. Tills dess hoppas jag ha fått mina nya visitkort att dela ut också.

Inga kommentarer: