torsdag 22 oktober 2009

Storyboarding och röstträning

Idag har jag testat en ny häftig teknik för att vaska fram vägen till framgång; Storyboarding. Vår lärare Jenny gick igenom denna metod med oss i eftermiddags på NLP-kursen, och för mig blev resultatet revolutionerande. Inte för att jag lyckades plottra ner alla mina tre storyboards som jag ville ha på studs, men för att de två jag fick ner gjorde det fantastiskt enkelt för mig att se vilka mina nästa steg ska bli. Och stegen efter dem följer i rutornas ordning, precis som i en julkalender. Framgångsrecept beställt, och levererat! Nu gäller det att ta tag i dessa "ruta 1" som jag ritat upp. Så enkelt, känns som att jag verkligen inte kan ha några ursäkter nu när kartan är ritad, och det enda som saknas är adekvat handling. Hur kul skulle det kännas att säga efter en månad att "Jag har ännu inte fått tummen ur."? Nä, precis, inte alls, så det kommer inte att hända!

Jag hittade för övrigt idag ännu ett spännande område att leka med, där jag faktiskt inte varit och tassat tidigare; rösten. Jag använder mitt ansikte och min kropp i dansen för att uttrycka olika saker, men rösten använder jag varje dag och ändå har inte tanken på att vårda och träna den slagit mig alls... Förrän nu. Ska ta och beställa en av Jennys röstträningsskivor imorgon!

Inga kommentarer: