söndag 18 oktober 2009

Framgångstankar

Det här är första inlägget på min nya blogg. Det känns väldigt spännande att påbörja denna blogg, då den samtidigt symboliserar ett stort steg i min tillvaro; det vill säga jag ska stå på egna ben nu efter ett antal år som fast anställd.

Min blogg ska handla om att må bra och vägar till personlig lycka och framgång. Att ha hänvisats till detta steg i mitt liv är det viktigaste steget mot min egna lycka. Jag har länge känt mig vingklippt, och plötsligt står alla dörrar öppna för mig. Det är bara att hugga in. *!!!*

Nu är det helt upp till mig själv. Jag ska sälja tjänster inom utbildning, workshops/föreläsningar och coachning. Områdena jag verkar inom är mental träning, livsstil, karriär, rehabilitering, stresshantering, arbetsmiljö, kommunikation och relationer, privat och inom arbetslivet.

Jag blir min egna chef, min PR-ansvarige, min IT-strateg och min personalchef. Det känns jättespännande. Ingen att klaga eller skälla på när saker går snett alltså, men ingen heller som håller igen.

Det här är det bästa som hänt mig någonsin, att jagas ut på denna resa, som jag egentligen väntat på att göra. Nu gäller det att hitta vindarna som styr skutan i rätt riktning. De första stegen är nu avklarade. Nästa blir visitkort, få upp hemsida och trycka upp små produktblad för mig själv. Det här är verkligen kul på riktigt. Jag vältrar mig i allt jag är bra på och kan ta betalt för. Om inte det skulle höja humöret, så vore ju något snett, eller hur?

Nu som sagt, full fart framåt. Håll tummarna. Och hit med alla tänkbara uppdragsgivares namn och kontaktuppgifter.

1 kommentar:

Maria Gustavsson sa...

Välkommen till entreprenördslivet kära Callisto! (^.^)
Kram Maria på MIKU