torsdag 19 november 2009

Lokaljakt både roligt och intressant

Om man bortser från travandet i Göteborgs mest praktfulla novemberväder så är det faktiskt väldigt roligt att leta lokal. Har hittills hunnit spana in ganska många ställen, och sett många olika typer av rum till varierande priser. Priset är givetvis en viktig *!* avgörande faktor för vilket kontor man KAN hyra in sig på. Men magkänslan, denna svårkvantifierbara variabel, spelar nog störst roll efter priset. "Nästan rätt" är inte "rätt", lika lite som "nästan träff" på skjutbanan ger guldserier. Plånbok och mage ska alltså samverka och till slut komma fram till var man ska parkera sin verksamhet. Det är väldigt spännande när man går runt att se hur olika företag "bor", och vilka mer eller mindre innovativa lösningar som finns för inkvartering. För att inte tala om vilka fantastiska lokaler det finns i denna stad. Tittade på ett ställe igår, där de hade ett "loft" med arbetsplatser och rum i en fantastisk lokal med högt i tak och stor glasfasad. Tyvärr hade de inget eget rum att hyra ut till mig, och det är svårt att ha coach-samtal i ett kontorslandskap. De hade också den gulligaste inredningsdetaljen; en liten kelen vovve som hälsade mig välkommen när jag klev in. hade jag fått korn på en sådan lokal som de hade hade jag lätt hyrt den och annonserat efter "roomies". Säger bara WOW!

Idag tittade jag på ännu en supercharmig lokal, som jag verkligen, verkligen, verkligen, vill flytta in i. Läget är perfekt, prisbilden aptitlig och de andra som jobbar i lokalerna verkar hur trevliga och välkomnande som helst. Oavsett om ditt sätt att önska lycka till är att hålla tumme, göra korstecken, offra en get/duva/etc. eller bränna diverse örter, gör det NU! Jag vill verkligen flytta in där. Återkommer om hur det gått med den saken inom kort.

Inga kommentarer: